Just another confused child

Är sjuk igen, eller.. rösten har ju vart paj i ett par dagar men nu har jag sjukt ont i halsen och kroppen osv osv. Hostat upp lungorna typ.. fyfan.
Sen är jag så jävla trött på skolan. Jag är verkligen helt sjukt trött på skiten. Skolan är svinrolig när man har rast, lunch, gör utflykter eller åker på mindre resor. Men lektionerna. Lärarna. Läxorna. Proven. Inlämningarna. Bortförklaringarna. Skolket. Försovningarna. Jag hatar skolan och har gjort det så jävla svårt för mig. Hade jag bara tagit ansvar från dag 1 så hade jag hängt med i allt och sluppit oroa mig. Nu sitter jag här och oroar mig över att behöva gå om 2an. Och vet att det låter rätt dumt att säga "jag tänker inte gå om" osv.. och att endel inte ser hur jag tänker när jag säger så. Men alltså jag orkar inte ett år till i skolan, i mitt huvud... Seriöst jag kommer gräva ner mig i ett svart hål och bli deprimerad.. jag hatar skolan innerligt, det är det värsta jag vet. Att behöva göra alla jävla läxor, plugga, prov, stå ut med att lärarna beter sig hur som helst, iallafall nu på slutet.. Nää asså fy fan. Jag är inte gjord som dom som kan komma upp varje morgon och gå med ett bra humör till skolan. Och jag hatar dom som sitter och säger "du är bara lat". Vadå lat. Om jag var lat hade jag hoppat av gymnasiumet för länge sen. Men jag vet att jag måste gå i skolan och få betyg. Men jag hatar det, så sjukt jävla mycket. Att läsa i böcker, stå och redovisa, plugga, försöka få siffror att framställas ur x och y. Det är det VÄRSTA jag vet i hela världen.
Men jag har en sån fet jävla ångest. Riktig jävla äcklig ångest som bara gnager på mig inifrån, vet inte om det går att förklara om någon annan kanske känt samma sak. Det känns som något bara gnager på mig inifrån, innanför huden och innanför skelettet, något svart som bara är svin jobbigt. Så får jag förklara min ångest. Jag har ångest när jag är i skolan(Lektionstid) och när jag inte är i skolan(sjuk eller skolk). Seriöst, jag måste göra detta så jag inte behöver gå om tvåan. De som stör mig så sjukt jävla mycket är att jag måste göra svenska a och historia a på sidan om eftersom jag inte läste det i min andra skola i ettan. Okej jag läste svenska a men i den skolan var den kursen på 3 terminer och inte 2 som i nynäshamns gymnasium. Och det finns inget underlag på vad jag gjorde där heller för min lärare sparade aldrig något, eller man kan säga (ur min syn) att vi typ inte gjorde någonting. Läraren i ettan hade någon form av depression eller någonting tror jag, så hon va inte där så ofta, och när hon var där kändes det som vi mest gjorde ovärda saker osv osv. Så de måste jag göra om vid sidan om. Och tydligen ska detta vara klart innan trean. Fattar inte varför dom lägger över ansvaret på även de kurserna jag missat i ettan, när jag redan måste ta igenom det jag missat i tvåan - varför kan jag inte göra det i trean? när jag ligger med i allt annat eftersom då har jag gjort resterna jag håller på med nu?
Åh ja blir helt mindfucked av mig själv just nu. Imorgon har ja möte med min mentor iallafall får väl framföra mina 1000 åsikter om detta...
Åh. Nu ska jag väl försöka sätta igång att plugga. Två dagar kvar sen har jag påsklov. Får väl se va som händer då. Kryssning iaf..
Känner mig helt grå idag. Asså inuti. Fan aja, plugga.. Bye


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0