I ain't going no where with this shit

Jag sätter aldrig igång med plugg helvetet. Fan VARFÖR är jag så jävla seg lat dum korkad? Kan jag inte bara inse. Plugga. Fan man måste ju göra det. E så trött på allt man MÅSTE göra idag för att klara sig SEN i VUXENlivet.
Få bra betyg i nian, komma in på en bra linje, veta vad man ska bli i vuxen ålder när man är 15-16, gå en linje som passar en i tre år, inte ångra sitt val, få bra betyg, plugga, inte komma försent, gå upp tidigt, plugga hemma, fixa skolan, må skitbra hela tiden, inte festa för mycket, inte vara ledsen, ta studenten, plugga vidare, fixa lägenhet, ha ett stadigt jobb med bra lön, hitta en man, förlova sig, gifta sig, skaffa hus, bli gravid, bli en svennemorsa, AAAAAAAAAAAAAAAAAH. Shit herre gud det där är INTE JAG.

Jag är. Började hata skolan i åttan då jag insåg att jag fan inte kommer upp ordentligt på morgonen. Skolka sig igenom åttan, fixa det i nian, gå ut nian med helt ok poäng, börja sam-idrott i fredrika handen, gå där, inse att det är för mycket, byta till nynäshamn sam-media i början av tvåan, vara sjuk aslänge och blir borta skitmycket från skolan, har svin svårt att gå upp på morgonen, kan inte plugga har ingen struktur på vardagen, har mina dalar då jag mår bra då jag mår dåligt, festat varje helg i två år, kanske får gå om tvåan pga för mycket frånvaro.

Och mina planer för framtiden är att: klara tvåan, gå igenom trean med g i allt, ta fucking studenten, jobba LITE, resa utomlands, gå bartender och reseledar kurs, jobba utomlands, sen vet jag inte.
Allt är suddigt sen.

Fitta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0