Life

Nu har man levt ett tag och jag kan bara säga att livet har sina toppar och dalar, vänner och ovänner, kärlekar och hat, varma och kalla dagar, jobbiga och lyckliga tider. Hur man än gör, vad man än gör så klarar man alltid allting, bara man aldrig tappar fokus för mycket.
Ibland krävs det att nå sin botten för att orka upp igen, och det vet jag med säkerhet att både jag och flera av mina vänner har gjort många gånger.
Jag är otroligt glad över de vänner jag har vid min sida idag, de kärlekar jag har fått uppleva och all kärlek och värme jag fått av min familj. Jag är otroligt glad över att vara just jag och ingen annan, även om jag inte alltid gjort det. Livet idag handlar så mycket mer om vad man ska ta på sig, hur man ska se ut, vilka man ska gilla&inte gilla. Livet i sig har så mycket att ge och jag önskar ingen döden här i världen. Jag vill att alla ska uppleva livet så som det är, i sina lyckliga stunder. Vill att alla ska ha personer i sitt liv som älskar en.
Jag vet att allt kan vara så orubbligt, svårt, jobbigt och hemskt ibland. Den där klumpen i halsen, svarta gropen i magen och alla tankar som bara snurrar runt runt i huvudet, finns där ibland. De dagarna handlar om att man ska se över allting, fokusera på nått nytt och lära sig av det. Och såklart, få hjälp av sina vänner. Man kan inte stanna i det dåliga för länge och hela tiden påminna alla om hur dåligt det är. Hur dumt det än låter så påverkas alla i din närhet av hur du mår. Man måste vara glad för det som fortfarande finns där och är bra, lyckligt och fint.
För mitt liv i framtiden har jag såklart drömmar och saker jag vill uppnå. Jag vill kunna älska mig själv som den personen jag är och ingen annan, vill vara lycklig. Jag vill bli bartender på en härligt ställe i värmen, jag vill vara världens bästa dotter för mina föräldrar. Jag vill vara världens bästa vän mot min absolut bästa kompis Paulina och allt detta ska jag uppnå.
Åtminstone så som jag känner nu. Det kan ändras med tiden, men då är det menat att det skulle ändras.

Så det jag säger er, det är att livet är som en bergochdalbana, det gäller bara att hålla sig på spåret.

Jag önskar alla väl och jag ber om ursäkt till alla jag någonsin sårat, vart dum mot eller något som gjort dem ledsna.
I den här världen tjänar det inte till att hata, det ända man ska göra är att försöka älska, gilla och se över det man har och försöka göra allt lite bättre hela tiden. 

Och till min vän som gick bort för exakt två år sen. Du har hjälpt mig så mycket även fast du faktiskt inte funnits här, jag vet att du vakar över mig och alla andra. Tack för den tiden du var med oss, du var exemplarisk! 
Vila i frid älskade vän, vi ses om ett ganska bra tag. Men en sak är säker, det är att vi faktiskt ses! I himlen. 

Love to all 

Kommentarer
Postat av: Josse

Jag vet också hur det känns att förlora en vän för tidigt i livet.. Din förra text var verkligen jättefin! <3

2011-02-01 @ 16:26:02
URL: http://emojosse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0