Among the fields of gold







Nu är du i himlen med Morfar och har det bra. Walking among the fields of gold. Finaste Mormor.
Jag kommer alltid ha med dig i mitt hjärta, föralltid! Minns att några dagar innan du gick bort drömde jag en dröm att du och jag satt och smsade med varandra även fast vi satt bredvid varandra, och det som e lite roligt att jag har försökt lära dig smsa flera gånger men du tyckte det var så besvärligt haha, söta mormor... Men iallafall så skrev jag att jag mår inge bra av att se dig såhär, i drömmen, och du svarade, jag kommer alltid finnas här, kommer alltid se dig och mamma.
Så jag vet att det är så. Drömmen måste haft något syfte.
Det var jobbigt idag, jag och mamma fick gå in och kolla i kyrkan innan de andra så att jag inte skulle få värsta chocken. De va så jobbigt att förstå att det var min lilla mormor som faktiskt låg där i den fina vita kistan... Men så e det.. Älskade mormor. Vi sjöng psalmer, Sofia sjöng Fields of gold och För kärlekens skull, vi gick fram och lämnade blommor på kistan och grät. De var jobbigt.
Men jag vet nu, Mormor, att du har det bra. I landet av evigheternas evighet av lycka och hälsa. Jag kommer att träffa dig där när det är min tur, om många många år.. då vet jag att du väntar på mig där.

Vila i frid världens finaste Mormor, jag älskar dig och kommer alltid göra!

Gun Mormor Wexell
6 december 1927 - 17 juni 2011
För evigt ihågkommen
<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0